.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام برنامه های هفته کتاب کودک مازندران

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، برنامه های هفته کتاب کودک مازندران تشریح شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کالنون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون در جلسه شورای فرهنگی  با اهمیت گرامی داشت هفته کتاب و کتابخوانی، این هفته را فرصت بهتری برای معرفی بیشتر کتاب و ترویج  فرهنگ کتابخوانی یاد کرد.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: معرفی کتاب یکی از مهمترین  فعالیت های کانون محسوب می شود و همه فعالیت های در کانون به این فعالیت ختم می گردد. به همین منظور می بایست از روش های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی بهره جست تا بتوان در جهت تقویت هر چه بیشترفرهنگ مطالعه در اعضا و جامعه اقدام نمود.

وی همچنین برنقش و مشارکت خانواده ها در تقویت مطالعه کودکان ونوجوانان اشاره کرد و خواستار آن شد تا مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران از مشارکت  والدین نیز در برنامه های این هفته استفاده کنند.

بر این اساس طبق مصوبات این جلسه و طی برنامه ریزی صورت گرفته در جلسات تخصصی مقرر شد تا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بر نامه هایی همچون: تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب وکتابخوانی -  تجلیل از فعالان عرصه کتاب وکتابخوانی-  دعوت از اعضای کتابخوان مراکز جهت معرفی کتاب در همایش تجلیل از فعالان حوزه کتاب -  برگزاری نشست های تخصصی ویژه با حضور کارشناسان و صاحب نظران عرصه کتاب کودک ویژه اعضای نوجوان-  برپایی نمایشگاه کتاب در طول هفته کتاب وکتابخوانی از طریق مدیریت بازرگانی کانون – تجلیل از قصه گویان برتر استان ومادربزرگ ها وپدربزرگ های قصه گودر هفته کتاب  و اجرای طرح کتابخانه ی کوچک من در مدارس روستاهای محروم وکمتربرخوردار اشاره کرد.

*عضویت یک هزار 114 نفر در واحد کتابخانه پستی کانون پرورش فکری مازندران

بر اساس دستور جلسه، مسوول کتابخانه پستی این کانون نیز با تشریح فعالیت های این مرکز گفت: از سال 89 تا کنون که آمار اعضا و فعالیت های کتابخانه پستی در نرم افزار ثبت شده است؛ تا کنون یک هزار 114 نفر عضو داشته ایم.

وی همچنین به برنامه های سال 93 و نیمه اول سال 94 پرداخت و از رشد عضویت، تمدید عضویت اعضا و رشد امانت دهی کتاب به نسبت سال گذشته خبر داد.

گفتنی است: کتابخانه پستی کانون، با جذب کودکان ونوجوانان روستایی که به لحاظ جغرافیایی امکان عضویت درمراکز ثابت را ندارند تاسیس شد و با ارسال کتاب به آنان به صورت مکاتبه ای خدمات فرهنگی و ادبی ارایه می نماید.

مربی واحد کتابخانه  پستی، هر 15 روز یکبار کتاب های مورد علاقه اعضا را به آنان امانت می دهد و اعضا نیز پس از مطالعه کتاب مورد نظر را به مرکز پستی ارجاع می دهند که ارسال و دریافت کتاب با هزینه خود کانون و از طریق پست صورت می پذیرد.

مربی مربوطه نیز با دریافت بازخورد از مطالعه اعضا و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی به کشف استعداد های گروه هدف خود می پردازد و پس از کشف استعداد های برتر، آنان را برای حمایت بیشتر به بخش مکاتبه ای ادبی معرفی می نماید.

گفتنی است: همسوی با کتابخانه پستی استان، بخش مکاتبه ای واحد آفرینش های ادبی کانون مازندران نیز به ارایه خدمات ادبی به اعضای مکاتبه ای خود می پردازد.

در این بخش نیز اعضایی که امکان حضور در مراکز ثابت را ندارند از طریق معرفی واحد سیار روستایی، واحد کتابخانه پستی و سایر روش ها به این بخش معرفی می شوند و با عضویت و ارسال آثار ادبی و نوسته ها و شعر های خود به مربی این بخش، راهنمایی و هدایت می شوند.

مدیر کل کانون مازندران، در این خصوص افزود: ارسال کتاب به مناطق محروم و فاقد امکان دسترسی به مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری یکی از دغدغه های ما در ارایه خدمات کتابخوانی به کودکان و نوجوانان است.

گرجی اظهار داشت: شناخت دقیق نیاز های مخاطبین و ارایه کتاب بر اساس محتوای مورد نیاز عضو با ایجاد پرونده مطالعاتی اعضا و ثبت کتاب های امانت داده شده و بازخورد های بدست آمده  در این پرونده می تواند راه کار موثری برای خدمات بیشتر فراهم آورد.

وی با تاکید بر شیوه نامه واحد کتابخانه پستی، خواستار آن شد تا خدمات صورت گرفته به طور دقیق منطبق بر شیوه نامه صورت پذیرد و سنجش فعالیت ها از سوی واحد کارشناسی نیز بر اساس شیوه نامه محقق شود.

بررسی انواع شیوه های کارآمد جهت اجرای بهتر فعالیت های کتابخانه پستی، رفع موانع و جذاب سازی روش های اجرایی از دیگر تاکیدات مدیر کل کانون مازندران جهت ارتقای فعالیت های این واحد بود.

عزیززاده گرجی در ادامه صبحت هایش با تاکید بر ارایه گزارش بخش  مکاتبه ای آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری مازندران به مطابقت فعالیت های این بخش بر اساس شیوه نامه و استاندار سازی فعالیت ها تاکید کرد.

این مسوول همچنین شناسایی راه کار های جذب عضو  و ارایه خدمات کیفی و هدایت اعضا در مسیر استعداد هایشان را خواستار شد.

*استمرار فعالیت های اقدام پژوهی در طول سال

مدیر کل کانون مازندران در بخش بعدی جلسه شورای فرهنگی،  با توجه به در پیش داشتن هفته پژوهش اظهار داشت: باید دید که سهم کانون از پژوهش چقدر است و در حال حاضر در کجای این مسیر ایستاده ایم.

وی با تاکید بر آموزش های صورت گرفته برای مربیان و اعضا خواستار توجه جدی به این حوزه شد و استمرار فعالیت های اقدام پژوهی  در مراکز را مسئله مهم امروز کانون عنوان کرد.

گرجی ادامه داد: نکته دیگر در امر پژوهش، بررسی تاثیرات دور های آموزشی در فعالیت های مراکز است که می بایست از سوی واحد های آموزش و پژوهش و کارشناسی فرهنگی بررسی و تحقق یابد.

آگاهی و افزایش دانش نوجوانان از اهداف پژوهشی و حرکت آنان در این مسیربا نظارت و هدایت مربیان، می تواند افق های روشنی را پیش روی کانون و جامعه فراهم سازد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.512 seconds.